De beste historiene skapes sammen...
Petter Gulli, kreativ direktør i mediebyrået Carat har i ett innlegg på kampanje.com stilt spørsmålstegn om reklamefilm egentlig er en god idé. Bakgrunnen for innlegget er en lengre debatt om de nye reklamefilmene for XXL som har pågått på kreativtforum.no.
Først av alt må jeg si at jeg synes Gulli tar opp et veldig interessant tema, og han har definitivt flere gode poenger. At reklamebransjen har et stort potensial knyttet til å utvikle kreative forretningskonsepter og nye påvirkningspunkter er det lite tvil om. Men, jeg tror utfordringen favner bredere enn det Gulli hevder. Det er en utfordring hele bransjen har inkludert mediebyråene som Gulli selv representerer.

Fordi, det er når vi som bransje tør å tenke nytt sammen og utenfor de tradisjonelle rammene vi får annonsørene/kundene med på å skriver historie, det være seg i form av nye forretningskonsepter eller påvirkningspunkter. Det hjelper lite om de som representerer de kreative reklamebyråene prøver å skrive historie alene, hvis mediebyråene fortsetter å gi annonsørene tradisjonelle anbefalinger.
Jeg tror ikke det er enten eller med en god blanding av både og som gjør oss i stand til å skape historier for fremtiden. Og gjør vi det sammen har vi en bedre og mer troverdig historie å fortelle våre kunder.
Se forøvrig presentasjonen til Paul Isakson... absolutt relevant i denne sammenhengen.
Først av alt må jeg si at jeg synes Gulli tar opp et veldig interessant tema, og han har definitivt flere gode poenger. At reklamebransjen har et stort potensial knyttet til å utvikle kreative forretningskonsepter og nye påvirkningspunkter er det lite tvil om. Men, jeg tror utfordringen favner bredere enn det Gulli hevder. Det er en utfordring hele bransjen har inkludert mediebyråene som Gulli selv representerer.

Fordi, det er når vi som bransje tør å tenke nytt sammen og utenfor de tradisjonelle rammene vi får annonsørene/kundene med på å skriver historie, det være seg i form av nye forretningskonsepter eller påvirkningspunkter. Det hjelper lite om de som representerer de kreative reklamebyråene prøver å skrive historie alene, hvis mediebyråene fortsetter å gi annonsørene tradisjonelle anbefalinger.
Jeg tror ikke det er enten eller med en god blanding av både og som gjør oss i stand til å skape historier for fremtiden. Og gjør vi det sammen har vi en bedre og mer troverdig historie å fortelle våre kunder.
Se forøvrig presentasjonen til Paul Isakson... absolutt relevant i denne sammenhengen.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar