30. juli 2009

Kudos til FotoVideo

God kundehåndtering er ikke hverdagkost, og derfor synes jeg det er på sin plass å nevne når noen evner å levere over forventning. For en tid tilbake var jeg innom FotoVideo for å kjøpe meg et nytt filter. Selve håndteringen av meg som kunde i butikken er ikke det som gjør at jeg ble mest imponert, men det som skjedde når jeg skulle betale.

Ekspeditøren spurte om jeg hadde handlet hos de tidligere, noe jeg ikke hadde. Hun la deretter inn basic info om meg i systemet og når det var gjort fikk jeg beskjed om at hun hadde laget en profil til meg på www.fotovideo.no og at kvittering på kjøpet var lagt ut på "MinSide".

Da jeg sjekket mailen min senere samme dag hadde jeg fått både mail med info om profilen min som var opprettet på nett samt egen mail om kvittering på kjøpet. Noen dager senere fikk jeg nok en mail med spørsmål om jeg kunne delta i en undersøkelse om hvordan jeg opplevde mitt første besøk i butikken. Noe jeg selvfølgelig gjorde.

Skulle bare mangle tenker du kanskje, og ja egentlig skulle det bare mangle, men poenget mitt er at det er ytterst få som faktisk tar seg bryet å gjøre disse små grepene. (eller har systemer som ikke takler det)

Det jeg sitter igjen med etter å ha handlet hos FotoVideo er;
1) De gjør det lett for meg å velge FotoVideo igjen uavhengig om det passer å handle på nett eller butikk fordi nettbutikk og butikk er integrert på en smart måte
2) Jeg opplever at de er opptatt av meg som kunde og ikke kanalene (hvor jeg handler)
3) De viser at de bryr seg om mine tilbakemeldinger ved å sende meg en undersøkelse om hvordan jeg opplevde min første handel

Det FotoVideo oppnår med dette i mitt tilfelle er at jeg sitter igjen med en følelse av er at jeg er viktig for de, og at de vil ha meg tilbake som kunde. Noe som igjen har bidratt til at jeg kun noen uker etter har anbefalt butikken til mer enn 5 andre potensielle kunder. I tillegg sitter jeg her å skriver dette innlegget som kanskje leses av 10-50 andre potensielle kunder av FotoVideo, og hvis noen av dere som leser dette liker det så sprer det seg kanskje videre til enda flere.

Så enkelt, men allikevel så vanskelig, så derfor kudos til FotoVideo som har tatt disse små grepene og satt det i et system.

FotoVideo har etter min mening fortsatt mye å gå på når det gjelder opplevelsen de tilbyr når jeg logger meg inn på "MinSide". Men det får bli en annen historie.

Har du noen tilsvarende eksempler på god kundehåndtering?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

OM DENNE BLOGGEN

DigitalMiks er en fagblogg om internettmarkedsføring, sosiale medier, merkevarebygging, e-handel og andre fenomen i det digitale univers. 

Jarle's fotoblogg

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP