29. juli 2009

If Not the Click, Then What?

"Remember why you’re advertising… You are not advertising for clicks… What you’re advertising for is to sell me stuff or change perception, and that’s what we need to be measuring against."


Display annonsering på internett (eller bannerannonsering om du vil) øker salg og merkevareinnvolvering. Online forbrukere som har blitt eksponert for display annonser er opptil 50% mer involvert med merkevaren og bruker 10% flere penger på nettet i følge en undersøkelse fra Online Publishers Association. Undersøkelsen er gjennomført av comScore Inc.

Noen av de viktigste funnene oppsummert er;
  • 1 av 5 gjennomfører søk som er relatert til merkevare eller display ad kampanjen.
  • 1 av 3 besøker merkevarens site.
  • Brukerne som er blitt eksponert for annonsene bruker 50% mer tid på siten til merkevaren og besøker flere undersider sammenlignet med en vanlig bruker.
  • Brukerne bruker 10% mer penger på nettet totalt sett, og signifikant mer på produkter innenfor samme produktkategori som annonsert.

  • Last ned rapporten, The Silent Click: Building Brands Online, i PDF format her...
  • Eller se pressemeldingen fra OPA her...
  • Ingen kommentarer:

    Legg inn en kommentar

    OM DENNE BLOGGEN

    DigitalMiks er en fagblogg om internettmarkedsføring, sosiale medier, merkevarebygging, e-handel og andre fenomen i det digitale univers. 

    Jarle's fotoblogg

      © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

    Back to TOP