8. april 2009

Innfrir Clubintersport.no?

Intersport har nylig lansert nettsiden ClubIntersport.no i samarbeid med DDB Oslo og Soulpolice. Målet med nettkampanjen er i følge Intersport, 1) Bygge Intersport som merkevare og ta eierskap til ordet "MÅL". 2) Skape interesse rundt realisering av mål i media. 3) Datafangst for mer taktisk og skreddersydd annonsering. Målgruppen for kampanjen er definert til den aktive delen av befolkningen og kampanjeperioden er satt til 2009.

Det er alltid interessant når nye bransjer/aktører tar i bruk nettkanalen på nye måter. Sportskjedene i Norge har historisk hatt mye fokus på salgsutløsende kommunikasjon og når Intersport nå velger å bruke nettkanalen mer konseptuelt var forventningene min definitivt tilstede.

Slik er tjenesten lagt opp:
Førsteinntrykket av Clubintersport.no er definitivt bra, en stemningsskapende introduksjon med enkle og rene animasjoner i kombinasjon med musikk skaper en forventning som leder ut i spørsmålet ”Hva er ditt mål?” (intro funker bra første gang, men litt irriterende når man kommer tilbake flere ganger).

Vel inne på hovedsiden blir man bedt om å velge fylket fra en scrollbar og tas videre. Fylket man har valgt legger seg som hovedelement på siden bak en tekst boks som ønsker deg velkommen og promoterer premien som er et målstipend (utstyr og coaching) på inntil kr 50.000,- samt link til registrering/logg inn.

Selve registreringen består av 3 steg. I steg 1 registrerer man personinformasjon og evt. tilhørighet til en Intersport butikk. I steg 2 beskriver man sitt mål og laster opp bilder av seg selv. I steg 3 plasserer man seg selv på kartet ved hjelp av markøren.

Tilbake på hovedsiden kan man klikke seg rundt i kartet og se hvem andre som har lagt inn mål i nærheten av der du bor og hvilke mål de har lagt inn. I tillegg kan man lese mer om de fire vinnerne som så langt har vunnet et målstipend. Det ligger også oversikt over hvor mange Club medlemmer som er registrert og antall mål som finnes i basen og man kan velge å dele siden på facebook.

Er dette nok?
Utgangspunktet og målene som er satt for tjenesten synes jeg er veldig spennende, men tjenesten/siden fremstår veldig "tynn" på innholdssiden. Spørsmålet jeg stiller meg er om dette er spennende nok til at målgruppen vil engasjere seg i merkevaren Intersport på en måte som gir positive effekter for både bruker og Intersport.

Manglende involvering?
Hvorfor har ikke Intersport i større grad lagt opp til involvering av Club medlemmene, ansatte, fagspesialister og idrettsutøvere? Konseptet er etter min vurdering skapt for nettopp dette. Tenk hvis jeg kunne registrere alle mine aktiviteter direkte i tjenesten, få oversikt over andre som har samme type mål som meg, se hva de gjør av trening for å nå sitt mål, fått tips og råd direkte på siden, diskutert med andre, kanskje en motivasjonsmelding fra ansatte i Intersport butikken min når jeg nådde mine delmål etc.

Gjennom en slik fokus kunne Intersport ikke bare tatt eierskap til ”Mål” men til alt som leder frem til målet - Intersport hjelper deg å nå ditt mål og Clubintersport.no er plattformen som legger til rette for det!

Forventer vi mer enn dette?
Er Clubintersport.no konseptet et godt grunnlag for å innfri forventningene fra målgruppen?

Vurder selv på Clubintersport.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

OM DENNE BLOGGEN

DigitalMiks er en fagblogg om internettmarkedsføring, sosiale medier, merkevarebygging, e-handel og andre fenomen i det digitale univers. 

Jarle's fotoblogg

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP