10. april 2009

Hvor gode er norske nettbutikker?

Halogens eksperter på brukeropplevelser har tidligere i år gjennomført en undersøkelse av nettbutikkene; Komplett, Kondomeriet, Elkjøp, G-sport, Ellos, Norli, Bokkilden, Haugen bok, XXL og Emoda. Hovedfunnene finner du her.

Hovedfunnene i undersøkelsen er at nettbutikkene er jevnt over gode på grunnleggende elementer ved det å drive netthandel. Alle scorer bra på trygghet i kjøpsprosessen og oppleves som troverdige. Produktene presenteres jevnt over bra i form av tekst og bilder, men kunne godt vært løftet med mer medierikt innhold så som video. Samtlige nettbutikker mangler innhold som beriker kjøpsopplevelsen i form av ekspertuttalelser og produktomtaler.

Butikkene er generelt sett dårlige på bruker involvering og ingen av butikkene promoterer mulighet for å kjøpe på nett og hente i butikk, en tjeneste som har vist seg å være en suksess for mange bedrifter i USA.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

OM DENNE BLOGGEN

DigitalMiks er en fagblogg om internettmarkedsføring, sosiale medier, merkevarebygging, e-handel og andre fenomen i det digitale univers. 

Jarle's fotoblogg

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP