Hvordan lykkes med bannerannonsering?
Mitt første innlegg på denne bloggen må bli om RELEVANS. Et ord som brukes mye av byråene når annonsørene ønsker økt effekt av sin tilstedeværelse på nett, men som ikke alltid kommer til sin rett når den ferdige kampanjen er på luften. Gjensidige sin "Fin bil" kampanje på Finn.no er noe av det bedre jeg har sett innen bannerannonsering hva angår relevans. Nå skal det sies at jobben er produsert av McCann (undertegnede har ikke vært involvert) og i så måte er jeg nok litt inhabil, men til tross for dette er jeg over meg av begeistring.
Hva er det som gjør denne kampanjen så bra?
Jeg vil trekke frem følgende;
Ett eksempel til etterfølgelse for mange annonsører.
Se presentasjonsvideo av kampanjen her...

Jeg vil trekke frem følgende;
- Målgruppe innsikt
- Valg av medie gir rom for skreddersøm
- Redaksjonelt innhold kobles sammen med kommunikasjonen (bilde og relevant tekst)
- Opplevelsen ivaretas også når bruker velger å gå videre til landingside hos gjensidige.no
- Kobling mellom annonse og kundesenter som gir sømløse opplevelser for bruker.
Ett eksempel til etterfølgelse for mange annonsører.
Se presentasjonsvideo av kampanjen her...
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar